Recenzje

American Record Guide: 

Można by się spodziewać, że polska pianistka zapewni dodatkowy wymiar zrozumienia podczas wykonywania dzieł tego wielkiego kompozytora. Te interpretacje pokazują, że tak właśnie jest… Program Barbary Karaśkiewicz stanowi dobre wprowadzenie do muzyki tego kompozytora (Karol Szymanowski). Oto kolejny wspaniały recital, którego dodatkową atrakcją jest pluszowa pełnia dźwięku.

   Alan Becker

New Classics: 

Polska pianistka Barbara Karaśkiewicz od pewnego czasu propaguje muzykę Statkowskiego i ma bliskie związki z jego twórczością. Wnosi niesamowitą technikę do błyszczących szybkich pasaży i jest idealnym interpretatorem tej muzyki.

John Pitt

Raphael Music Notes:

Barbara Karaśkiewicz jest pianistką o rzadkich talentach: wrażliwa, asertywna i potężna w kluczowych momentach, wspaniale radząca sobie z liryzmem, w który obfitują te miniaturowe klejnoty.

Rafael de Acha

Pizzicato Luxembourg:

Barbara Karaśkiewicz klarownie ukazuje rozwój kompozytora od romantyzmu do ekspresjonizmu, wykonując cztery cykle na wysokim poziomie pod względem technicznym, muzycznie zawsze właściwie i w bardzo wrażliwy sposób. Jej interpretacja jest płynna i subtelna, doskonale odzwierciedla różnorodność nastrojową tej muzyki (Karol Szymanowski).

Remy Franck

Gapplegate Classical Modern Music Review: 

Barbara Karaśkiewicz łączy w sobie wirtuozerię i wyrazistość interpretacyjną, będąc niemal idealną wykonawczynią zapierających dech w piersiach dzieł Szymanowskiego (…) Pani Karaśkiewicz wkłada w każdy utwór jasność i pasję, dysponuje prawdziwie lirycznym i jednocześnie  dramatycznym dotykiem, który jest tak potrzebny dla żywej interpretacji tego niezwykle ekspresyjnego kompozytora. (…) Efektem końcowym jest bardzo udane spotkanie pianisty i kompozytora. Trudno byłoby mi wyobrazić sobie lepszą płytę, która ukazuje nam wszystko, co czyni muzykę fortepianową Szymanowskiego ważnym i poruszająco żywą. (…)

Grego Edwards

MusicWeb International: 

Urodzona w Polsce pianistka Barbara Karaśkiewicz gra cztery utwory z wielkim zrozumieniem, techniczną pewnością i umiejętnościami interpretatorskimi. Płyta stanowi znakomite wprowadzenie do muzyki fortepianowej Karola Szymanowskiego.

John France

Music Voice

 

Polska pianistka Barbara Karaśkiewicz pokazuje, że potrafi opanować wszystkie heterogeniczne aspekty poszczególnych stylów Szymanowskiego … doskonała dojrzałość techniczną i stylistyczną. Nagranie charakteryzuje się pełnym i szerokim dźwiękiem …. [i] ma naturalny blask bez stosowania dodatkowych efektów.

Edmondo Filippini

Twoja Muza: 

Jest to repertuar z najwyższej półki kanonu pianistycznego, wymagający od wykonawcy nie tylko mistrzowskiego warsztatu, lecz wyjątkowej wiedzy i wrażliwości – te przymioty Barbara Karaśkiewicz posiada (Karol Szymanowski).

Witold Paprocki

Jej interpretacje cechuje duża dojrzałość oparta na wnikliwej analizie tekstu muzycznego i doskonałym wyczuciu stylu kompozycji. Znakomicie czuje się na estradzie. Jej kreacje są oryginalne i interesujące.

Prof. Wojciech Świtała

 

Ruch Muzyczny: 

Recital Barbary Karaśkiewicz mógł być źródłem zadowolenia nawet bardzo wymagających słuchaczy. Pianistka rozpoczęła Sonatą Les adieux Beeethovena, trafnie odnajdując właściwy dla tego utworu klimat uczuciowy – silne, lecz trzymane na wodzy emocje, dalekie wszakże od sentymentalizmu. Pewnie prowadzona fraza, stonowana dynamika, cieniowanie kolorystycznych detali okazały się fundamentem tego wykonania. Na zakończenie zbudowała bardzo logiczną, opartą na solidnej pianistyce interpretację Etiud symfonicznych op. 13 Schumanna. Jej dodatkowym atutem okazała się wrażliwość. Umiejętne wyeksponowanie romantycznej, marzycielskiej atmosfery, przesycenie muzyki żarliwością i czarem to – wbrew pozorom – zadanie niełatwe, któremu pianistka sprostała bardzo dobrze.

Stefan Münch