Roman Statkowski – Piano Music

Nawet najkrótsze spotkanie z tymi utworami fortepianowymi udowodni, że reklama wydawnicza tej płyty nie jest przesadą. [Statkowski] to jeszcze jeden z wielu „zapomnianych” kompozytorów, którzy zasługują na ponowne odkrycie. Praktycznie wszystkie te utwory są atrakcyjne, post-romantyczne i nasycone liryzmem, poezją i szlachetną delikatnością. Urodzona w Polsce pianistka Barbara Karaśkiewicz wzięła muzykę Statkowskiego do serca i wyraźnie ma wielką miłość i zrozumienie wszystkich tych utworów. Są pięknie zagrane.

John France (MusicWeb International)

Zabawny i żywy zbiór muzyki fortepianowej. Ma w sobie prawdziwe poczucie energii; nie ma w tym nic poważnego i żadnych ciemnych tonów. Byliśmy trochę zaskoczeni, słuchając tej muzyki z większą uwagą, zważywszy na to, jak jest skomplikowana. Polska pianistka Barbara Karaśkiewicz obroniła muzykę swojego rodaka, a jest ona potężnym wykonawcą. W kolekcji tej znajdą się biegli pianiści, którzy potrafią docenić złożoność gry i osoby, które lubią muzykę fortepianową.

Jeremy Condliffe (The Chronicle)

Jeden z najbardziej błyskotliwych następców gatunków romantycznych spopularyzowanych przez Chopina. Nieznana poza Polską muzyka Romana Statkowskiego pełna jest iskrzącej energii, rytmicznej witalności i mnóstwa wspaniałych melodii. Polska pianistka Barbara Karaśkiewicz wprowadza wspaniałą technikę do błyszczących szybkich pasaży i jest jej idealnym interpretatorem.

John Pitt (New Classics)

Melodia jest zawsze na pierwszym planie i choć istnieje tutaj liryzm, są momenty ekscytującej rozmachu … nie ma „lania wody” i marnowania czasu. Różnorodność tej  muzyki przyciąga uwagę; zawsze dzieje się coś nowego. Toccata op. 33 jest imponująca i wymaga pianisty z chłodną głową i mocnymi palcami; jest po prostu wspaniała. Sześć Preludiów op. 37 to rozkosz. Wymagają prawdziwych umiejętności od wykonawcy, który jest doskonały. Ta płyta jest radością i powinniśmy słyszeć choć część tej muzyki w recitalach.

 David C F Wright (Wrightmusic)

Statkowski to bardzo pomysłowy kompozytor, który zapożyczył wiele z pasji muzyki rosyjskiej. Interpretacja wykonawczyni jest płynna i subtelna, doskonale odzwierciedlając jej różnorodne nastroje.

Remy Franck (Pizzicato Luxembourg)

Jest to cenne nowe wydanie muzyczne, które zasługuje na wysłuchanie. Wiele z tych utworów dobrze pasowałoby do każdego recitalu. Nagranie jest zbliżone i szczegółowe, z pięknym dźwiękiem fortepianu. Broszura jest zgodna z wysokimi standardami Divine Art ze znakomitymi książeczkowymi informacjami autorstwa Barbary Karaśkiewicz.

 Bruce Reader (The Classical Reviewer)

Muzyka na tej płycie byłaby w  swoim właściwym otoczeniu w europejskich salonach wielkomiejskich drugiej połowy XIX wieku. To muzyka o niezwykłej wrażliwości, pięknie napisana na fortepian. Statkowski nie jest bynajmniej innowatorem, ale ma unikalny i osobisty styl jako kompozytor. Bardzo się cieszę, że polska pianistka Barbara Karaśkiewicz, która gra tę muzykę znakomicie, nagrała jego wyborną muzykę fortepianową.

Elaine Fine (Expedition Audio)